Ultima sesiune de antrenamente libere dinaintea Marelui Premiu de la Abu Dhabi promitea deja spectacol, iar vineri seară echipele au avut șansa să-și testeze strategiile și performanțele în condiții foarte asemănătoare cu cele de cursă. Circuitul Yas Marina, cu specifica sa configurație rapidă, a pus la încercare atât piloții, cât și inginerii, iar rezultatele obținute în această a doua sesiune au dat de gândit fanilor, lăsând deschisă orice posibilitate pentru calificările de sâmbătă.
Pentru entuziasmații de Formula 1, faptul că Lando Norris a reușit să fie cel mai rapid la finalul FP2 poate suna surprinzător, mai ales având în vedere dominația recentă a lui Max Verstappen. Tânărul britanic de la McLaren a demonstrat încă o dată că monopostul „papaya orange” se pliază excelent pe particularitățile circuitului din Orientul Mijlociu, semn că dezvoltările implementate de echipă în a doua parte a sezonului au dat roade. Cu un tur de forță, Norris nu doar a surclasat campionul mondial en-titre, ci a și ridicat moralul echipei sale înaintea ultimului weekend de curse din 2023.
De partea cealaltă, Red Bull și Max Verstappen nu au părut să fie 100% confortabili în timpul sesiunii. Olandezul a raportat probleme legate de comportamentul monopostului, în special gestionarea anvelopelor pe durata stinturilor lungi. Deja campion și cu presiunea scăzută, Verstappen a testat diverse setări, lăsând însă sentimentul că deține resurse încă neexploatate pentru ziua de sâmbătă, când ritmul maxim contează cu adevărat. Prin comparație, Sergio Perez a avut o sesiune mai modestă, întărind ideea că Red Bull nu a arătat încă totul pe circuit.
În tabăra Ferrari, Charles Leclerc și Carlos Sainz s-au concentrat pe rulaje constante și simulări de cursă, punând accent pe gestionarea pneurilor – aspect critic pe Yas Marina, mai ales în a doua jumătate a cursei când degradarea poate decide podiumul. Italianii nu au forțat timpul pe tur rapid, însă datele adunate vor fi esențiale pentru alegerea strategiei optime pentru duminică.
Mercedes a privit sesiunea ca pe o oportunitate de a înțelege mai bine comportamentul monopostului în regim de combustibil ridicat. Lewis Hamilton a trecut printr-o mică escapadă în afara circuitului, iar George Russell a testat variante de aripi spate, ambii oferind inginerilor date prețioase ce pot fi translatate direct în setări eficiente pentru calificări și cursă. Se simte că echipa germană joacă totul pentru poziții solide, știind că orice eroare poate fi penalizatoare la Abu Dhabi.
Alpine și Aston Martin au continuat duelul lor discret din a doua jumătate a grilei, cu Pierre Gasly și Fernando Alonso încercând să câștige avantaj psihologic înaintea bătăliei decisive din weekend. Prezența constantă în top 10 în antrenamente demonstrează progresele celor două echipe, însă cursa va scoate la iveală adevăratele resurse și strategii.
Pentru fani, FP2 la Abu Dhabi a însemnat nu doar o nouă ocazie de a-i vedea pe favoriți la treabă, ci și promisiunea că spectacolul va fi asigurat în calificările de sâmbătă. Rezultatele strânse între primii zece piloți sugerează că fiecare milisecundă va conta. Cu Norris în frunte, Verstappen în expectativă și Ferrari gata să atace, totul indică un final de sezon exploziv.
Sâmbăta va aduce inevitabil noi surprize, iar zgomotul motoarelor, strategia pneurilor și adaptarea la apusul de pe Yas Marina vor decide grila pentru marele deznodământ. Fanii sunt invitați să urmărească cu sufletul la gură cum se va desfășura ultima bătălie a anului pe unul dintre cele mai spectaculoase circuite ale calendarului Formulei 1.