🏆 Clasament F1®: 👉 Vezi acum!

🏁 Următorul weekend F1®: 👉 Află mai mult!

McLaren dă lovitura la Las Vegas? Adevărul iese la iveală!

McLaren dă lovitura la Las Vegas? Adevărul iese la iveală!

Echipă FansBRANDS® |

Sezonul 2024 al Formulei 1 a adus pentru McLaren numeroase speranțe și așteptări după progresul impresionant de anul trecut. Însă, chiar și cu o evoluție constantă, echipa britanică trebuie să înfrunte provocări semnificative pe circuite care nu se potrivesc perfect caracteristicilor monopostului MCL38. Grand Prix-ul de la Las Vegas evidențiază încă o dată contradicțiile strategiei tehnice a echipei și forțează inginerii să caute soluții inovative pentru a compensa deficiențele.

McLaren și-a câștigat reputația de “dark horse” al plutonului din 2023, datorită evoluției rapide și a capacității de adaptare pe pistele de mare viteză și viraje de raza medie. Totuși, circuitul stradal din Las Vegas – cu linii drepte lungi, zone de frânare puternică și suprafață cu aderență redusă – expune slăbiciuni ce afectează performanța și pot compromite rezultatul unui weekend întreg. Aici, monoposturile care pot genera rapid temperatură optimă în pneuri pleacă cu un avantaj clar, iar aceasta rămâne una dintre cele mai mari preocupări ale tehnicienilor de la Woking.

Las Vegas a pus sub lupă și limitările aerodinamice ale McLaren-ului, în special în privința eficienței pe setări de apăsare aerodinamică redusă. Deși upgrade-urile introduse în acest sezon au adus plusuri nete pe pistele tehnice precum Monaco sau Singapore, similitudinile dintre desertul urban și circuite ca Monza sau Baku arată că există încă spațiu de îmbunătățire, mai ales când vine vorba de stabilitatea pe high-speed și comportamentul pe denivelări.

Fanii Formulei 1

Pe lângă problemele tehnice, o altă grijă constantă în garajul portocaliu este gestionarea temperaturilor pneurilor față într-un mod competitiv față de rivalii direcți, în frunte cu Ferrari și Mercedes. Explicația inginerilor se focalizează pe lipsa generării de căldură în anvelope pe turul de ieșire la boxe, mai ales noaptea, când asfaltul din Nevada poate coborî chiar sub 15 grade Celsius. În strategiile de calificări, Norris și Piastri de multe ori întâmpină dificultăți în a-și găsi punctul optim de performanță, fiind nevoiți să facă tururi suplimentare, cu uzură crescută și timp pierdut.

Nu în ultimul rând, echipa lui Andrea Stella analizează cu atenție datele adunate de la Las Vegas pentru a dezvolta o abordare mai versatilă pentru viitor. Cu rivalii Red Bull și Ferrari specializați pe monoposturi cu o plajă mai largă de funcționare, McLaren își concentrează resursele pentru a reduce dependența de temperatură și a îmbunătăți eficiența aerodinamică fără a sacrifica stabilitatea sau uzura pneurilor.

O lăudabilă inovație a fost direcționată spre sistemele de răcire și suspensii, astfel încât monopostul să se adapteze mai repede la condițiile imprevizibile de asfalt și temperatură. Adaptarea rapidă și feedback-ul constant de la piloți au ajutat, de altfel, la extragerea celui mai bun potențial chiar și din situații neprietenoase, însă Marele Premiu al Las Vegas rămâne o filă de încercare pentru McLaren în drumul spre titluri.

Fanii speră că eficiența în strategii, combinate cu determinarea piloților Norris și Piastri, să transforme acest dezavantaj într-o armă secretă pe parcursul sezonului. Rămâne însă de văzut dacă noile update-uri promise pentru cursele următoare vor permite McLaren-ului să lupte de la egal la egal pe circuite de toate tipurile. Cert este că Las Vegas a reprezentat un test real pentru ambițiile echipei britanice, ce poate modela parcursul pentru restul anului competițional.