De mai multe ori am ridicat deja vocea în legătură cu faptul că conducerea F1 nu se îngrijorează de tradiții.
Iată, acesta este un alt exemplu elocvent. Promotorul Marelui Premiu Olandez, care este incredibil de popular și se află în vârful clasamentului în ceea ce privește audiența în timpul curselor, a anunțat astăzi că se retrag din circuitul F1. Definitiv. Se poate citi declarația oficialului, se poate găsi și un pic de rațiune în ea, dar adevărul îl știm cu toții: vin circuitele „droid” din Las Vegas, Miami, Qatar, fără conținut, doar saci cu bani, și transformă sportul într-o afacere exclusivă. Tot mai tare și mai puternic… În timp ce locurile care reprezintă ADN-ul sportului sunt împinse pe marginea prăpastiei. Sau în abis.
„Am avut numeroase oportunități de a continua. Am fi putut schimba an de an cu alte circuite, de exemplu, dar nu am văzut sensul în toate acestea. Poate că este surprinzător, dar după ce am cântărit multe aspecte, am ajuns la concluzia că nu merită să continuăm. În 2026 va avea loc ultima cursă de la Zandvoort, unde se va încheia o eră iconică în istoria sportului olandez. Max Verstappen este liderul, eroul tuturor, așa că spun că în loc să ne întristăm, haideți să ne bucurăm de acești doi ani și de cursele alături de el.
Pentru a rămâne profitabili, ar fi necesar un public constant timp de trei zile la un Mare Premiu, iar aceasta este o linie foarte subțire pe care în viitor nu o vom putea depăși. O scădere unică nu ar reprezenta o problemă atât de mare, problema este că previziunile de pe piață arată altceva...” - stă scris în realitatea amară din comunicatul circuitului.